Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Το λειτούργημα του παπατζή


Ως γνωστόν, οι παπατζήδες εμφανίστηκαν στην Αθήνα προπολεμικά. Το λειτούργημά τους ασκούσαν υπαιθρίως πέριξ της Ομονοίας. Εσχάτως, λόγω της συνεχώς εξαπλούμενης οικονομικής δυσπραγίας, επεκτάθηκαν και σε άλλα κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας, μεταξύ των οποίων και πέριξ της πλατείας Συντάγματος και μάλιστα σε εστεγασμένους χώρους. Εκεί βρέθηκα προ ημερών με ένα φίλο (όχι της τράπουλας), ο οποίος πήγε σε μία δημόσια υπηρεσία (ασφαλιστικό Ταμείο) για να πάρει ένα χαρτί (όχι της τράπουλας), που είχε ζητήσει με αίτηση προ μηνός.
Απολαύστε, τώρα, την απίθανη εξέλιξη: Ο υπάλληλος τον έστελνε στη Διευθύντρια και η Διευθύντρια στον υπάλληλο. Ο φίλος δεν άντεξε και κάποια στιγμή λέει στη Διευθύντρια: "Αν δεν μου δώσετε το χαρτί, όπως προβλέπει ο νόμος, θα βρεθείτε αντιμέτωπη με το Νόμο". Και η Διευθύντρια του αντιτάσσει: "κ. Τάδε είστε απαράδεκτος". Ο φίλος, έμπλεως οργής απαντάει: "Αν έχεις «κότσια», αυτό που είπες γράφτο μου". Και η Διευθύντρια, σε έξαλλη κατάσταση, κάνει δύο βήματα μπροστά και του λέει: "Ορίστε, έχω κότσια, κι' αν δεν σ' αρέσουν να μή με παντρευτείς". Εγώ, ακούγοντας τα λόγια της Διευθύντριας αλλά και βλέποντας τα δύο τεράστια κότσια της, ανατρίχιασα, ενώ ο φίλος μου αρκέστηκε να πει: "Εγώ ήρθα εδώ για να βγάλω τη σύνταξη και το εφάπαξ, όχι για να βγάλω γκόμενα".
Τελικά, πληροφορήθηκα οτι η συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία μέσω της συγκεκριμένης Διευθύντριας του ζητάει ~10.500€ ως εισφορές για το "εφάπαξ", για να του δώσει πίσω ~7.500€ (μείον τις κρατήσεις). Εχω στα χέρια μου και το σχετικό δημόσιο έγγραφο, με την υπογραφή της Διευθύντριας. Το θέμα είναι, συνεπώς, πού πάνε οι υπόλοιπες τουλάχιστον 3.000€. Προφανώς, πάνε στη διατροφή, παρδόν στο μισθό, της συγκεκριμένης Διευθύντριας.
Τέτοιους υπαλλήλους διαθέτει το Ελληνικό κράτος · στήνονται πίσω από έναν πάγκο, σαν τους παπατζήδες, και εισπράττουν από τους ατυχείς ασφαλισμένους λεφτά, παρακρατούν τη διατροφή τους και επιστρέφουν στους ασφαλισμένους ό,τι περισσέψει. Κι' από πάνω, τους βρίζουν. Και μετά λένε οτι ο Πάγκαλος έχει άδικο, όταν αποκαλεί κάποιους δημοσίους υπαλλήλους ΚΟΠΡΙΤΕΣ.
Και δεν ντρέπονται.
Δυστυχώς, όμως, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου