Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ: «ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΣΑΛΑΚΩΝΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΟΥΤΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»


 Κακοχαρακτηρίζω τον άκρατο φανατισμό της Χρυσής Αυγής

* «Μας θέλουν από ηγέτιδα δύναμη να μας κάνουν έθνος δούλων. Αυτό πρέπει να το αποτρέψουμε με στήριγμα τον Ελληνισμό μας, που είναι οικουμενικός και την Ορθοδοξία μας»
* «Η εκπροσωπούσα Εκκλησία σήμερα, είναι στο κλουβί της. Της έχει επιβληθεί δύναμη κοσμική»
* «Από το τυραννικό καθεστώς της χούντας φθάσαμε στη σάπια Δημοκρατία»
* «Όταν ο βουλευτής ζει με τον φόβο της διαγραφής προκειμένου να πει ελεύθερα τη γνώμη του, η Δημοκρατία έχει καταλυθεί στην Ελλάδα»
* «Καταργήσαμε την βασιλεία για να κυβερνούν τα “τζάκια”»
* «Στον πόλεμο του ’40 και τον εμφύλιο, είχαμε ελπίδα. Σήμερα το πολιτικό σύστημα, την αφαίρεσε»
* «Να μην αμνηστεύουμε τον ελληνικό λαό. Αυτούς τους ανθρώπους που έπρεπε να έχει στείλει σπίτι τους, τούς χειροκροτεί ακόμη»

Συνέντευξη στον Μάκη Βραχιολίδη
Ο Αρχιμανδρίτης Κλήμης Ζώκαρης, ένας φλογερός στον λόγο του ιερέας, με δημιουργική  θεολογική και φιλοσοφική σκέψη, έχοντας πίσω του ογκώδη θεολογικά έργα 12 και πλέον τόμων, μιλάει στον συνεργάτη της «Ελεύθερης Ώρας» Μάκη Βραχιολίδη. Με συγγράμματα που καταδεικνύουν το εύρος των γνώσεων του στην Αρχαίοελληνική σκέψη του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Επίκουρου, των Κυνικών, Στωικών φιλοσόφων αλλά και με το βάθος της θεολογικής του παιδείας, η συζήτηση με τον πατέρα Κλήμη αποτελεί ξεχωριστή εμπειρία. Διαφέρει από όλες τις άλλες συνεντεύξεις της Ε.Ω., γιατί πέραν από προσωπική εξομολόγηση του ίδιου του ιερέα, όπου δεν διστάζει να δηλώσει ένοχος στο μέρος που του αναλογεί για το σημείο όπου έχει οδηγηθεί η χώρα, κάθε λέξη που εκστομίζει, είναι απόσταγμα σοφίας. Το μαρτυρούν άλλωστε και οι 60-80 καθημερινές επισκέψεις που δέχεται σπίτι του από την Ελλάδα και την Κύπρο, επισκέψεις απλών ανθρώπων που έρχονται να λάβουν πνευματικό στήριγμα από τον φωτισμένο ιερέα. Στην συνέντευξή του, ο πανοσιολογιότατος ραπίζει με τον λόγο του το πολιτικό σύστημα. Μιλάει για πολλούς: για τον Πρωθυπουργό, την Μέρκελ, τον Βενιζέλο, την Ρεπούση, την Χρυσή Αυγή, για τους συνδικαλιστές, τους μουσουλμάνους και βεβαίως για τον Ιερώνυμο και την εκπροσωπούσα Εκκλησία, η οποία δεν διαφεύγει της κριτικής του. Ως σοφός ιερέας, ο πατήρ Κλήμης, στο τέλος αφήνει να διαφανεί  η αισιοδοξία του για το μέλλον αυτού του τόπου και του ελληνικού λαού.

 Πανοσιολογιότατε, η χώρα βρίσκεται στην δίνη ενός καταστροφικού τυφώνα. Πώς αντιμετωπίζετε εσείς την κρίση και αν ως πνευματικός ταγός νιώθετε να σας βαρύνει ενοχή είτε απέναντι στους ανθρώπους είτε απέναντι στον Θεό, για τον λόγο ότι φτάσαμε ως εδώ που φτάσαμε;
π. Κλήμης:  Επειδή κατά κάποιο τρόπο εκπροσωπώ την Εκκλησία, με βαραίνει ενοχή στο ότι αφαιρέσαμε από τον νέο σημερινό άνθρωπο την δυνατότητα να έχει όνειρο, να έχει ελπίδα, πίστη για δημιουργία. Του ετοιμάσαμε μέσα από τον καταναλωτισμό, μια ζωή η οποία δεν παρείχε τίποτε το πνευματικό και ουσιαστικό παρά μόνο μια υλική ευμάρεια, ξέροντας εμείς οι μεγάλοι ότι ο καταναλωτισμός αργά ή γρήγορα οδηγεί στη φτώχεια, στη στέρηση και πολύ περισσότερο οδηγεί στην αγωνία για το αύριο. Δεν δώσαμε το δικαίωμα και καταδικάζω την γενιά μου γι’ αυτό τον πράγμα.


Νιώθετε μαζί με τους πολίτες θυμό, αγανάκτηση, συμπάσχετε σε αυτή την κατάσταση; Πολλοί δε από τους πολίτες υβρίζουν καταριούνται αυτούς που τους έφεραν σε αυτή την κατάσταση και οδηγούν μεθοδευμένα την χώρα στο χάος και στην άβυσσο. 
π. Κλήμης:  Πιστεύω  ότι η αιτία όλης αυτής της καταστάσεως είναι το άθλιο πολιτικό σύστημα σήμερα. Το πολιτικό σύστημα είναι άστοργη μάνα για τον κάθε κλέφτη του δημοσίου χρήματος και κακιά μητριά για κάθε απλό συνάνθρωπό μας. Το πολιτικό καθεστώς είναι αιτία πολλών κακών, το οποίον όμως προέρχεται από δική μας επιλογή. Γι’ αυτό θα πρέπει πρώτα εάν θέλουμε να είμαστε έντιμοι κι ωραίοι, να στιγματίσουμε τον μέχρι τώρα κακό εαυτό μας. Καλλιεργήσαμε κι εμείς την ρουσφετολογία, την απαξίωση της Δημοκρατίας, γιατί προς Θεού, δεν έχουμε Δημοκρατία. Την στιγμή κατά την οποία ένας βουλευτής ζει με τον φόβο της διαγραφής προκειμένου να πει ελεύθερα τη γνώμη του, η Δημοκρατία έχει καταλυθεί στην Ελλάδα.

Ωστόσο πανοσιολογιότατε, πιστεύω ότι δεν είναι σωστό να ρίξουμε μεγάλο μέρος ευθύνης στους πολίτες, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από αυτούς έχουν εξαπατηθεί από ψεύτικες υποσχέσεις. Υποσχέσεις που δεν τηρούν αυτοί που μετά έρχονται να κυβερνήσουν.
π. Κλήμης:  Όπως είπα αυτά προέρχονται από το άθλιο πολιτικό καθεστώς. Πιστεύω βέβαια ότι υπάρχουν έντιμοι και ωραίοι άνθρωποι μέσα στην πολιτική, όμως θα πρέπει κάποια στιγμή τα «τζάκια» να εκλείψουν, διότι εν τοιαύτη περιπτώσει ποιος ο λόγος να καταργήσουμε την βασιλεία αφού και σήμερα τα «τζάκια» κυβερνούν στις καίριες θέσεις της Πολιτείας.

Πιστεύετε ότι η νυν και η πρώην πολιτική ηγεσία του τόπου, έχουν διαπράξει προδοσία σε βάρος του λαού, ξεπουλώντας την εθνική κυριαρχία και εθνική περιουσία;
π. Κλήμης:   Πιστεύω ότι το άθλιο πολιτικό καθεστώς δεν υπηρετεί το συμφέρον του ελληνικού λαού, είτε γιατί δεν μπορεί είτε γιατί δεν θέλει. Και το «γιατί δεν θέλει» έχει και το στίγμα της ανικανότητας. Δεν εννοώ ανθρώπους οι οποίοι ετάχθησαν στο σκοπό αυτό, να ανεβάσουν την ποιότητα ζωής, να μας έχουν οδηγήσει σε αυτή την κατάντια. Την ώρα που μπορούσε η Ελλάδα να είναι χίλιες φορές καλύτερη από την Ελβετία. Ζούμε κλιματολογικά στον ωραιότερο τόπο της γης, έχουμε προϋποθέσεις τέτοιες που δεν έπρεπε να είμαστε ζητιάνοι της Ευρώπης αλλά αυτοί να είναι ζητιάνοι σε μας. Φθάσαμε στο έσχατο σημείο να ζητιανεύουμε στην κάθε Μέρκελ. Αν θα είμαστε στην κοινότητα ή όχι, αν θα είμαστε στο ευρώ ή όχι. Αυτή είναι απαξίωση του πολιτικού κόσμου αυτή είναι απαξίωση της Ελλάδος και ντροπή καίρια της Πατρίδος. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε, από το κάθε μετερίζι της ζωής να αναπαράγουμε δημιουργία. Ο ελληνικός λαός είναι ο πιο έξυπνος και δημιουργικός λαός. Πέσαμε όμως σε μια παθογένεια, εσκεμμένη και κατευθυνόμενη, που μας οδήγησε εκεί, ένα σύστημα που ήρθε απ’ έξω.

Ο κόσμος είναι τόσο αγανακτισμένος με την σημερινή πολιτική ηγεσία και τον νυν Πρωθυπουργό, χωρίς να φείδεται να τον χαρακτηρίσει δωσίλογο. Εσείς αναφερθήκατε σε υποτέλεια απέναντι στην Μέρκελ. Θα χαρακτηρίζατε «δωσίλογο» τον Έλληνα Πρωθυπουργό;
π. Κλήμης:   Δεν μου επιτρέπει η θέση μου να χαρακτηρίσω τον Πρωθυπουργό μου, γιατί είναι Πρωθυπουργός του κάθε Έλληνα, ως δωσίλογο. Το κακό στην Ελλάδα άρχισε το 1981. Από ‘κει άρχισε η φθορά των θεσμών. Καταλύθηκε η Δικαιοσύνη. Ποιεί την νύσσαν και παριστάνει την κοιμωμένη του Χαλεπά. Η Παιδεία μας καταλύθηκε και δεν παράγει πλέον ανθρωπισμό. Ο στρατός επίσης. Όλοι οι θεσμοί. Ο θεσμός της οικογένειας. Συντελείται σήμερα, συστηματικά από την Πολιτεία, η διάλυσή της. Πονώ γι’ αυτή την κατάσταση. Ναι ο πολιτικός κόσμος είναι ανίκανος. Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις, αλλ’ αυτοί όλοι, πρέπει να έχουν την ελαχίστη φιλοτιμία να πάνε στα σπίτια τους. Να μπουν καινούργιοι άνθρωποι μέσα, άφθαρτοι, έντιμοι, με φιλότιμο τουλάχιστον.

Όταν στην χώρα μας είχαμε την γερμανική κατοχή (1941-’44)  ήσασταν σε νεαρή ηλικία.
π. Κλήμης:  Ήμουν σε νεαρή αλλά την έζησα. Στον πόλεμο του ’40 και στον εμφύλιο πόλεμο ήταν πέτρινα χρόνια, αλλά ως νέοι είχαμε την ελπίδα, το όνειρο, την πίστη μας. Είχαμε τον θεοκεντρισμό μας κάτω από την στέγη και την αγάπη του Θεού. Σήμερα ο άνθρωπος και όλοι οι Έλληνες θα έλεγα, ζουν τον ανθρωποκεντρισμό τους. Δηλαδή τον εγωκεντρισμό τους. Πάψαμε να δεχόμαστε τον άλλον όπως είναι. Θέλαμε ο άλλος να είναι όπως τον θέλουμε εμείς να είναι, κατά συνέπεια ζούμε την ερημιά μας.

Επαναλαμβάνετε πολλές φορές στα κηρύγματά σας ότι η πτώση αυτή που διέρχεται η χώρα, δεν είναι τόσο πολιτική όσο κυρίως ηθική. Ότι έχουμε χάσει το στίγμα μας και τον δρόμο μας προς τον Θεό. Τελικά η σωτηρία μας που βρίσκεται, εκεί;
π. Κλήμης:   Όχι. Η σωτηρία μας βρίσκεται μέσα στον εαυτό του καθενός. Όλοι σχεδόν οι Έλληνες έχουμε πάψει να πιστεύουμε στην λέξη «ευθύνη». Πληθωρικά και έμπλεα θα έλεγα, θέλουμε και διεκδικούμε μόνο δικαιώματα. Αυτό μας επτώχευσε και μας έκανε ανεύθυνους και στην κρίση και πολύ περισσότερο στην κατάκριση. Ο γέρος Παπανδρέου είχε πει πολύ σοφά κάποτε ότι το έθνος μας θα σωθεί με αληθινή παιδεία. Και η αλήθεια προσφέρεται μόνο μέσα από τον σαρκωμένο Λόγο. Μέσα από τον Ιησού Χριστό μας. Μπορούμε να κάνουμε μια κοινωνία ανθρώπινη και όχι ελλειμματική. Μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί. Κάποιοι μας ναρκοθετούν και μας οδήγησαν εδώ για να μας κάνουν δούλους. Να έρθουν στα ωραία μέρη μας, στα ωραία νησιά μας, να κάνουν τις βίλες τους, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, αυτοί που πριν ήταν βάρβαροι, εμείς να τους υπηρετούμε, να τους μαγειρεύουμε, να τους πλένουμε τα πιάτα και όλα όσα κάνει ένας καθυστερημένος άνθρωπος. Μας θέλουν από ηγέτιδα δύναμη να μας κάνουν έθνος δούλων. Αυτό πρέπει να το αποτρέψουμε με στήριγμα τον Ελληνισμό μας, που είναι οικουμενικός και την Ορθοδοξία μας. Πρέπει την Παιδεία μας την κατευθύνουμε εκεί, Κάποιοι ανάξιοι υπουργοί παιδείας, τα τελευταία έτη, οδήγησαν την παιδεία να μην έχει πρόσωπο.

Αυτή τη στιγμή κυριαρχεί στην πολιτική ζωή το όνομα της κ. Ρεπούση. Η κ. Ρεπούση έκανε πρόταση στην βουλή ώστε να υπάρχουν εκπαιδευτές που να γνωρίζουν τη γλώσσα της μειονότητας. Και η πρόταση αυτή παραπέμπει στην Θράκη και στην απαίτηση του τουρκικού προξενείου, οι δάσκαλοι να γνωρίζουν την τουρκική γλώσσα. Να θυμίσουμε ότι η κ. Ρεπούση είναι εκείνη που μίλησε για «συνωστισμό» και όχι ξεριζωμό του ελληνισμού από την Μικρά Ασία.
π. Κλήμης:  Τους σημερινούς πολιτικούς εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που έχουν εντιμότητα, φιλότιμο και αγαπούν την Πατρίδα, θα πρέπει ο ελληνικός λαός να τους στείλει το συντομότερο δυνατό στο σπίτι τους. Να τους αποβάλει. Τι έγινε με το θέμα των καταθέσεων στο εξωτερικό; Αυτό δεν είναι έγκλημα; Είναι Έλληνες αυτοί οι άνθρωποι; Και αλλοίμονο αν μέσα σε αυτούς είναι και πολιτικοί. Έχουν τσίπα αυτοί;

 Πανοσιολογιότατε, τα έκρυψαν τα στοιχεία, τα είχε βάλει στο συρτάρι του για καιρό ο κ. Βενιζέλος…
π. Κλήμης:   Να μην αμνηστεύουμε και τον ελληνικό λαό. Αυτούς τους ανθρώπους τους χειροκροτεί ακόμη. 

Πριν από μερικές ημέρες είχαμε επεισόδια στο Γκάζι για μια θεατρική παράσταση που εμφάνιζε ή παρέπεμπε στον Ιησού με τους 12 μαθητές του , ως ομοφυλόφιλους. Και όπως γνωρίζετε αντέδρασαν  μέλη της Χρυσής αυγή από την μια και από την άλλη οι βουλευτές κ.κ. Μπίστης-Τατσόπουλος οι οποίοι μίλησαν για κατάφωροι παραβίαση της ελεύθερης σκέψης και διανόησης.
π. Κλήμης:  Η τέχνη δεν έχει σύνορα και δεν πρέπει να έχει σύνορα. Να εκφράζει το παγκόσμιο πνεύμα και να απεργάζεται μέσα στην ελευθερία την έμπνευσή της, τα όνειρά της , την παρουσία της. Αλλά δεν έχει το δικαίωμα να ευτελίζει, να κατασπιλώνει τα πιστεύματα γενεών και διαχρονικών αξιών  που τα σεβάστηκαν επί αιώνες και η πλειονότης των Ελλήνων Ορθοδόξων. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να μου τσαλακώνει στην συνείδησή μου το πρόσωπο του Ιησού μου, το πρόσωπο των Αγίων, το πρόσωπο εκείνων των 11 εκατομμυρίων μαρτύρων που θυσιάστηκαν για ορισμένες αξίες πανανθρώπινες. Αυτός δεν είναι πολιτισμός. Όπως επίσης κακοχαρακτηρίζω τον άκρατο φανατισμό. Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: όταν στο δρόμο σου συναντήσεις έναν φανατισμένο χριστιανό κι έναν άθεο, να προτιμήσεις τον άθεο. Γιατί μ’ αυτόν μπορείς να κάνεις διάλογο με τον φανατισμένο δεν μπορείς να κάνεις διάλογο. Θα πρέπει λοιπόν να κρατάμε το μέτρο. Και το μέτρο και η ουσία του χριστιανισμού είναι η αγάπη που μας προσφέρει ο ουρανός στη γη.

Ο κόσμος θα περίμενε μία μεγαλύτερη αντίδραση από την πλευρά της ηγεσίας της Εκκλησίας. Να έβγαινε δηλαδή μπροστά ο αρχιεπίσκοπος, πέρα από το έργο που προσφέρει στους πενόμενους Έλληνες, να κρατήσει ένα λάβαρο επανάστασης.
π. Κλήμης:   Το ότι η εκπροσωπούσα Εκκλησία σήμερα είναι στο κλουβί της, είναι γεγονός. Της έχει επιβληθεί μια δύναμη κοσμική και θα έλεγα, προσπαθεί να την φιμώσει. Επειδή ξέρω τον Αρχιεπίσκοπο, είναι άνθρωπος που εργάστηκε, από την Μητρόπολη που προέρχεται, πάρα πολύ δυνατά.  Με ήθος, με αξιοπρέπεια, δεν θέλει να κάνει κομπασμό στις τηλεοράσεις. Έχει βαρύτητα. Οπωσδήποτε όμως θέλω την Εκκλησία μαχόμενη. Μια Εκκλησία που έχει παύσει να μάχεται δεν δικαιολογεί την ύπαρξή της. Και πρέπει να μάχεται με μια ειρηνική σε όλα τα κακώς κείμενα. Με όλες τις δυνάμεις και δυνατότητες  που της παρέχει ο καλός Θεός και ο λαός που την πιστεύει. Είμαι εναντίον της εξαλλοσύνης και της παρουσίας της Εκκλησίας στα Μ.Μ.Ε. Οι πραγματικοί άγιοι της Εκκλησίας διέρχονται αυτή την ζωή ακροποδητί, χωρίς θόρυβο κροταλία που δηλοποιεί την παρουσία του. Η Εκκλησία πάντως κάνει πολλά αθόρυβα. Και στην μεταστροφή των συνειδήσεων. Από αυτή τη θέση που σου μιλώ περνούν καθημερινά 80 άνθρωποι. Άνθρωποι με πόνο, άλλοι που έχουν χάσει τα πάντα, άνθρωποι που δεν έχουν να πάρουν γάλα για τα παιδιά τους. Άνθρωποι που έχουν μπει σε μια δίνη διάλυση της οικογενείας, του κοινωνικού ιστού. Όλοι αυτοί έχουν τον παρηγορητικό, στηρικτικό λόγο της Εκκλησίας, για να μπορούν να σταθούν όρθιοι και να πάρουν ελπίδα στο αύριο που έρχεται. Η Εκκλησία θέλει να δώσει στον κόσμο να καταλάβει  ότι δεν μπορεί να ζει με τον εγωκεντρισμό του αλλά να μοιράζεται με τον συνάνθρωπό του.

Εσείς βλέπετε να μοιράζεται;
π. Κλήμης:  Οι σημερινοί άνθρωποι δεν μοιράζονται, από εγωκεντρισμό.

Μήπως η νέα τάξη πραγμάτων των δανειστών φέρνει το μίσος της μιας κοινωνικής τάξης απέναντι στην άλλη; Αυτό μήπως τελικά επιδιώκει;
π. Κλήμης:   Αυτό προσπαθούν να κάνουν, να μας εξοντώσουν. Η μία κοινωνική τάξη εναντίον της άλλης. Και νομίζω ότι επιδιώκουν ένα καίριο πλήγμα στον συνδικαλισμό. Ο συνδικαλισμός, εδώ που τα λέμε είχε κάνει καταχρήσεις. Υπήρχαν φανταροπατέρες που έτρωγαν χωρίς να εργαστούν, που πληρώνονταν με παχυλούς μισθούς χωρίς να έχουν προσφέρει τίποτε παρά μόνο την επίδειξή τους. Νομίζω πως όλο αυτό το πλέγμα της κρίσης το επέτρεψε η παιδαγωγία του Θεού, για να μάθει ο καθένας μας τα όριά του. Είχαμε μάθει να ζούμε με το περιττό και όχι το αναγκαίο. Το περιττό ανήκει στον συνάνθρωπό μας που το στερήσαμε. Έχει πληγεί η ανθρωπιά μας και η παιδεία μας. Δυστυχώς εκεί κατατείνει σήμερα η παιδεία μας: να φτιάξει ένα απρόσωπο καθεστώς μάζας και όχι μια κοινωνία προσώπων. Ο Χριστός μας δεν θυσιάστηκε για όλο τον κόσμο, θυσιάστηκε για τον καθένα ξεχωριστά. Που σημαίνει ότι ο καθένας ξεχωριστά είναι όλος ο κόσμος.

Ποια είναι η μεγαλύτερη έγνοια, η στεναχώρια σας;
π. Κλήμης:  Το μεγαλύτερο πόνεμά μου είναι το κατάντημα της Παιδείας. Που στερείται σεβασμού προς τα ιερά και όσια, προς τον άνθρωπο. Μου έλεγε μια κυρία ότι το Γηροκομείο αδειάζει. Ξέρεις γιατί; Γιατί όλοι παίρνουν στο σπίτι τους γέρους, για να τους πάρουν τη σύνταξή τους!

Η χώρα μας έχει πάνω από 2 εκατομμύρια μουσουλμάνους. Πολλοί από αυτούς είναι φανατικοί ισλαμιστές. Τις προάλλες είχαμε ογκώδη συγκέντρωσή τους στην Ομόνοια με επεισόδια. Πολλοί από αυτούς μας  απειλούν ευθέως με πόλεμο.
π. Κλήμης:   Αυτό προέρχεται από το άθλιο πολιτικό σύστημα. Σε λίγο, εάν πάμε έτσι, θα είμαστε μειονότης μέσα στην Πατρίδα μας. Είναι ό,τι χειρότερο.

Πανοσιολογιότατε, ο ελληνικός λαός απελευθερώθηκε από τον Οθωμανικό ζυγό, από τους μουσουλμάνους και σήμερα κατακτιέται και πάλι με αυτό τον ειρηνικό τρόπο.
π. Κλήμης:   Το είχε πει κι ο Οζάλ. Ότι θα κατακτήσουμε τους Έλληνες με αυτό τον τρόπο. Λέω πολλές φορές στα κηρύγματά μου ότι οδηγούμαστε σε μια δικτατορία, πρώτα της Ευρώπης με άξονα Γαλλογερμανικό και μετά σε μια παγκοσμιοποίηση. Διότι αυτά είναι τα σχέδια του αντιχρίστου, να οδηγήσει τον κόσμο στην παγκοσμιοποίηση. Να καταργήσει τις ιδιαιτερότητες και τις διαπροσωπικές σχέσεις και να κάνει τους ανθρώπους μάζα. Και όπως ξέρεις, η μάζα κατευθύνεται, δεν έχει πρόσωπο, ισοπεδώνει, γκρεμίζει, χωρίς να οικοδομεί. Δεν έχει ούτε σκιρτήματα, δεν διαπορεί ούτε έχει αξίες. Καταργεί τις αξίες και ζει την απανθρωπιά της. Ας το απευχόμαστε αυτό, γιατί έστω και την τελευταία στιγμή ο άνθρωπος έχει την δύναμη, μέσα από τις διαχρονικές αξίες που πρόσφερε το μήνυμα του ενσάρκου Λόγου, να ανατρέψει την πορεία αυτή.

«Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ»!
Μιλήσατε και για δικτατορία της Ευρώπης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πια, δικτατορία;
π. Κλήμης:  Είναι δικτατορία. Έτσι πιστεύω. Σήμερα πλέον είναι η θέληση 3-3 ανθρώπων, της Μέρκελ και του Γάλλου Προέδρου, αύριο θα είναι μόνον του ενός. Εάν δεν ξυπνήσουμε, διότι υπνώττουμε. Ο ελληνικός λαός χειροκροτεί αυτά που έπρεπε να καταδικάζει.
H  ελληνική βουλή ψήφισε μέτρα 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ τα οποία, οι πάντες λένε ότι θα επιδεινώσουν την ύφεση και θα ισοπεδώσουν την ελληνική κοινωνία. Φοβάστε αυτό το ενδεχόμενο;
π. Κλήμης:  Όχι. Η κατάσταση αυτή θα ωριμάσει τον ελληνικό λαό. Αρκεί, εμείς, η Εκκλησία, ο πνευματικός κόσμος, ο καλλιτεχνικός κόσμος να δώσουμε ερεθίσματα στον λαό, θετικά. Όχι αρνητικά, όπως αυτό το έργο που διατρανώνει τις σχέσεις του Χριστού μας με ένα φαύλο και βρώμικο τρόπο, για να υποτιμήσει και ευτελίσει τα πιστεύματά μας. Κάποια στιγμή θα πρέπει όλοι αυτοί οι υπεύθυνοι να ξυπνήσουν. Ο πνευματικός κόσμος κοιμόταν στην εποχή της δικτατορίας κι έφτασε ένας παρανοϊκός άνθρωπος να πει κάποια στιγμή, «θα σας ξυπνήσω με την μαγκούρα μου». Δεν είχε το σθένος ούτε καν η Ακαδημία Επιστημών να αρθρώσει λόγο εναντίον αυτού του σάπιου τότε καθεστώτος. Και φθάσαμε από το τυραννικό καθεστώς στην σάπια Δημοκρατία.  Γιατί δεν έχουμε πρόσωπα να την υπηρετούν που να αναλαμβάνουν το κόστος τους με ευθύνη και σεβασμό στον απλό Έλληνα άνθρωπο. Έχουμε φθάσει στο σημείο, παράξενο αλλά αληθινό, η ατιμία να δικάζει την τιμή. Η ανηθικότητα την ηθικότητα, το ψεύδος την αλήθεια. Εκεί φθάσαμε, δυστυχώς.

Τι θα γίνει γέροντα; Μπορούμε να ελπίζουμε ή τελειώσαμε;
π. Κλήμης:  Υπάρχει ελπίς. Όταν επιστρέψουμε σε αυτό που είμαστε. Έχουμε δυνάμεις σαν έθνος. Έχουμε την Ορθοδοξία μας, τον ελληνισμό μας, ζούμε στον καλύτερο τόπο της γης. Αρκεί να αρχίσουμε να δημιουργούμε. Έχουμε πάψει προ πολλού να δημιουργούμε. Αναπαράγουμε κακέκτυπα πρότυπα. Από το εξωτερικό κι απ’ όλο τον κόσμο. Ας αρχίσουμε λοιπόν να δημιουργούμε, ο καθένας απ’ το μετερίζι του.  Είμαι ένας απλός Αρχιμανδρίτης. Θα πρέπει λοιπόν με πόνο, πατρικό ενδιαφέρον και αγάπη να υπηρετήσω τον άνθρωπο μέσα απ’ το πόστο μου. Αν το κάνει ο καθένας από το μετερίζι που τον έταξε η κοινωνία, θα οδηγηθούμε σε καλύτερες ημέρες. Σε μέρες καλυτέρευσης. Πιστεύω ότι η Ελλάδα σε μια 15ετία θα είναι πόλος έλξης όλης της Ευρώπης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου