Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

ΚΡΑΥΓΗ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ: «ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥ ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΒΙΑΖΕΙ! ΜΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ»


ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΥΛΑΚΩΝ: «ΔΕΝ ΔΙΝΩ ΛΟΓΟ ΣΕ ΕΣΑΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ»

Του Μάκη Βραχιολίδη
Λίγους μόνο μήνες μετά την επίσκεψη της Ζωής Κωνσταντοπούλου και ομάδας βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις φυλακές Δομοκού, κατά την οποία είχαν επισημάνει τις άθλιες συνθήκες υπό τις οποίες επιβιώνουν οι κρατούμενοι, έφτασε στην εφημερίδα μας καταγγελία από έγκλειστο των φυλακών. Μέσα από τις φυλακές Δομοκού τηλεφώνησε στην «Ελεύθερη Ώρα», για να καταγγείλει ότι: «Το λογιστήριο των φυλακών μου έχει κρατήσει 7 ευρώ  και δεν μου τα επιστρέφει. Όχι μόνο ισχυρίζεται ότι δεν μου έχει κατακρατήσει τα χρήματα αλλά μου στερούν τα τσιγάρα και τον καφέ μου, μέχρι λένε να βρεθεί η λογιστική διαφορά! Με οδηγούν σε απόγνωση και με εκβιάζουν ότι μόνο αν δεχτώ να υπογράψω ένα χαρτί που να λέει ότι εγώ ξόδεψα τα λεφτά, τότε θα μου επιτρέψουν να προμηθευτώ τα τσιγάρα και τον καφέ μου. Τα πήραν τα λεφτά και δεν μου επιτρέπουν να ζήσω. Τα τσιγάρα και ο καφές για τον φυλακισμένο είναι τα ελάχιστα που του απομένουν. Σας κάνω επώνυμη καταγγελία (τα στοιχεία του είναι στη διάθεσή μας) αλλά αν επικονωνήσετε μαζί τους μπορεί να σας το αρνηθούν»!
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΥΛΑΚΩΝ: «Ο ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ ΑΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ, ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΤΙΠΟΤΑ»
Τουλάχιστον περίεργη ήταν η στάση του διευθυντού των φυλακών Δομοκού κ. Κωσταρά ο οποίος αρνήθηκε να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει την καταγγελία του κρατουμένου, τονίζοντας ότι δίνει λόγο μόνο στον εισαγγελέα!
Κρατούμενος των φυλακών  καταγγέλλει ότι το λογιστήριο των φυλακών του κατακράτησε παράνομα 7 ευρώ και εξαιτίας αυτού δεν μπορεί να προμηθευτεί ούτε τσιγάρα ούτε τον καφέ του. Όπως δε μας είπε,  αυτό θα συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να καλυφθεί το λογιστικό κενό. Μόνο αν δεχτεί να υπογράψει χαρτί ότι  η λογιστική διαφορά καταλογίζεται σε βάρος του, τότε θα του δοθεί από μέρους σας η άδεια να αγοράσει καφέδες και τσιγάρα.
Διευθυντής φυλακών Δομοκού, Κωσταράς: Ναι, πείτε μου, τι θέλετε να σας πω επ’αυτού;
Αν αληθής η καταγγελία ή όχι!
Κωσταράς: Δεν μπορώ να σας πω τίποτε εγώ. Στις εφημερίδες δεν δίνουμε ούτε πληροφορίες, δεν δίνουμε τίποτα.
Σε ποιους δίνετε;
Κωσταράς: Μόνο στον εισαγγελέα δίνουμε πληροφορίες. Στην εφημερίδα, γιατί να δώσουμε πληροφορίες όσον αφορά τις φυλακές και τους κρατούμενους. Ο κρατούμενος μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Εγώ δεν έχω κανένα λόγο να σας δώσω το παραμικρό στοιχείο.
Γιατί άλλοι συνάδελφοί σας μιλάνε; Ο κύριος Αραβαντινός για παράδειγμα γιατί απαντάει στις ερωτήσεις δημοσιογράφων;
Κωσταράς: Ο κύριος Αραβαντινός μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Ό,τι πληροφορίες θέλει να δώσει και αφορούν αυτόν ας δώσει, εγώ πάντως δεν μπορώ να σας δώσω καμία πληροφορία.
Αφήνετε όμως σκιές ότι οι καταγγελίες του συγκεκριμένου κρατούμενου μπορεί να αληθεύουν!
Κωσταράς: Δεν με ενδιαφέρει τι σας λέει. Υπάρχει ο εισαγγελέας να πάει να καταθέσει την καταγγελία του. Εσείς κάνετε τη δουλειά σας ως εφημερίδα, αλλά δεν μπορούμε εμείς να σας δώσουμε παραπάνω στοιχεία. Δεν με ενδιαφέρει τι κάνει ο καθένας, όπως και η δική σας εφημερίδα.
Ακούστε κύριε Κωσταρά, αν αύριο όμως γραφτεί κάτι που μπορεί να μη το θεωρήσετε αληθές, τότε θα επέμβετε και θα μας μηνύσετε!
Κωσταράς: Βεβαίως, αν γράψετε ψεύδη που αφορούν το άτομό μου θα σας κάνω μήνυση.
Θα μου πείτε τελικά αν ισχύει ή όχι η καταγγελία του κρατούμενου;
Κωσταράς: Γεια σας...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: «ΟΙ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΔΟΜΟΚΟ ΠΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου επισκέφθηκε τον περασμένο Απρίλιο τις φυλακές Δομοκού όπου και είχε κάνει δηλώσεις για την κατάσταση που επικρατεί σε αυτές, αναφορικά με τα δικαιώματα των κρατουμένων:
Κωνσταντοπούλου: «Όπως ενημερωθήκαμε, στις φυλακές Δομοκού υπάρχει νερό τρεχούμενο 9 μόνο ώρες το 24ωρο, δεν υπάρχει γιατρός, δεν υπάρχει υποδομή νοσηλείας, και υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα για την παρακολούθηση κρατουμένων οι οποίοι βρίσκονται υπό φαρμακευτική αγωγή, ψυχιατρική αγωγή, καθώς επίσης και για την εξυπηρέτηση των καθημερινών  τους αναγκών. Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την μετατροπή μιας τέτοιας φυλακής σε υψίστης ασφαλείας, για την οποία η Πολιτεία δεν έχει λάβει την πρόνοια να εξασφαλίσει τα στοιχειώδη και θεμελιώδη για κρατούμενους και για εργαζόμενους δικαιώματα, χωρίς να έχει τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, αποτελούν πρόκληση και προς την κοινωνία και προς τους επηρεαζόμενους συνανθρώπους μας. Ως ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε τέτοιες λύσεις που εξυπηρετούν εργολαβικά συμφέροντα, τα οποία ευνοούνται από τέτοιου είδους εσπευσμένες πρωτοβουλίες, δεν θα συναινέσουμε στην περαιτέρω παραβίαση δικαιωμάτων των κρατουμένων οι οποίοι βρίσκονται κρατούμενοι σε άθλιες συνθήκες. Οι φυλακισμένοι εδώ πεινούν και υποφέρουν».
Οι διαπιστώσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου και της ομάδας βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που επισκέφθηκαν τις φυλακές Δομοκού, είχαν επικεντρωθεί και στα εξής επιπλέον σημεία: στο κατάστημα κρατούνται σημαντικά περισσότεροι άνθρωποι σε σχέση με την πραγματική χωρητικότητα της φυλακής. Ενώ η μέγιστη χωρητικότητα είναι 597 κρατούμενοι, στο χώρο κρατούνται περίπου 700 άνθρωποι. Σε περισσότερα από 100 κελιά, κρατούμενοι αναγκάζονται να κοιμούνται στο πάτωμα,  καθώς σε κελιά χωρητικότητας τριών κρατουμένων στοιβάζονται τέσσερις. Το ημερήσιο κονδύλι σίτισης για κάθε κρατούμενο περιορίζεται στο ποσό των 2,10 ευρώ. Η αντιπροσωπεία μάλιστα,  συνομίλησε με κρατούμενο ο οποίος κοιμάται επί τρία χρόνια στο πάτωμα.
Και σήμερα, έφτασε στην «Ε.Ω.» καταγγελία φυλακισμένου, γεγονός που δείχνει ότι χρειάζονται πολλά να αλλάξουν στις συγκεκριμένες φυλακές για να αποκτήσουν τον ρόλο που τους αρμόζει ως σωφρονιστικό κατάστημα!

δημοσιεύεται στην "Ελεύθερη Ώρα"


1 σχόλιο:

  1. Κάτι μου θυμίζει αυτή η συνέντευξη...

    Ω.. Ναι... Θυμήθηκα την συνέντευξη που είχε δώσει ο εκπρόσωπος της ΕΠΟ που δεν ήθελε με τίποτα την απόσυρση του ψευτοεθνόσημου από τις εμφανίσεις της εθνικής ομάδας με τέτοιους είδους απαντήσεις. Πολλές ομοιότητες που ξεπερνούν τα όρια της αλαζονείας και της σχιζοφρένειας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή