Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

ΙΔΟΥ Η ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ! ΞΥΔΗΣ ΚΑΙ ΣΚΟΥΡΤΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ. ΒΙΝΤΕΟ & Η ΟΜΙΛΙΑ ΞΥΔΗ.

Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συγκίνηση και έντονα συναισθήματα στην φετινή Απονομή των Βραβείων...

Αυτοδιοίκησης στο Αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης
Σε μια σεμνή τελετή, που πλημμύρισε από συγκίνηση και έντονα συναισθήματα για 5η συνεχή χρονιά, δόθηκαν τα Βραβεία Αυτοδιοίκησης.

Στον εμβληματικό χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης, η Ένωση Δημάρχων Αττικής και η Π.Ε.Δ.Α. τίμησαν τους συναδέλφους τους Δημάρχους με πολυετή θητεία στην Αυτοδιοίκηση, ως και πρόσωπα και
φορείς που προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες, στο Κοινωνικό Σύνολο.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η βράβευση των αρχηγών του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΜΑΚ, ιδιαίτερα επίκαιρη λόγω των πρόσφατων καταστροφών, ενώ αισθήματα αλληλεγγύης και αναγνώρισης προς το δοκιμασμένο λαό των νησιών μας, πλημμύρισαν το πλήθος των παρισταμένων, με την ομιλία του Δημάρχου Λέσβου κ. Σπ. Γαληνού, που παρέλαβε και την σχετική πλακέτα.
Την τελετή άνοιξε η διακεκριμένη σολίστ πιάνου κα Μιμή Ρουφογάλη και ο βαρύτονος κ. Κωνσταντίνος Καριώτης, μ’ ένα μουσικό καλωσόρισμα που «έδεσε» απόλυτα με την ποιότητα του χώρου και της εκδήλωσης.
Οι τιμώμενοι Δήμαρχοι ευχαρίστησαν τον Πρόεδρο της ΕΝ.Δ.Α. κ. Παύλο Καμάρα και τον Πρόεδρο της Π.Ε.Δ.Α. κ. Νίκο Σαράντη και τα Δ.Σ. των δύο (2) Ενώσεων για την άψογη, όπως την χαρακτήρισαν και ιδιαίτερα τιμητική γι’ αυτούς εκδήλωση.

Τιμήθηκαν οι εξής :
 Για την Κοινωνική τους προσφορά
- Δήμο Λέσβου
- - κα Μαριάννα Βαρδινογιάννη-Πρόεδρο Συλλόγου «ΕΛΠΙΔΑ»
 Για την στήριξη του στο θεσμό της Αυτοδιοίκησης
- κ. Άγγελο Κότιο, Πρύτανη Πανεπιστημίου Πειραιά
 Για την πολυετή προσφορά τους στην Αυτοδιοίκηση (5 θητείες)
- κ. Κωνσταντίνο Μακρυνόρη, πρ. Δήμαρχο Βιλίων
- κ. Στεργίου Δημήτρη, Δήμαρχο Πεντέλης
- κ. Βασίλειο Ξύδη, πρ. Δήμαρχο Παπάγου
- κ. Χαράλαμπο Σκούρτη, πρ. Δήμαρχο Χολαργού
- κ. Νικόλαο Παπαμικρούλη, πρ. Δήμαρχο Νέας Χαλκηδόνας
- κ. Βασίλειο Τζιλάβη, πρ. Δήμαρχο Νέας Μάκρης
Τιμής ένεκεν
 Για τις εξαιρετικές υπηρεσίες τους
- Σώμα Ε.Μ.Α.Κ. (την πλακέτα παρέλαβε ο Αρχιπύραρχος Στέφανος Κολοκούρης)
- Σώμα Πυροσβεστικής (την πλακέτα παρέλαβε ο Υποστράτηγος Κων/νος Γιόβας)
Στην τελετή παρέστησαν ο Υπουργός κ. Γ. Μπαλάφας, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ., Τομεάρχης Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδης, ο κ. Μ. Οθωνας εκπρόσωπος της ΔΗ.ΣΥ., ο κ. Κ. Κατσίκης, βουλευτής των ΑΝΕΛ, ο επί τιμή εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδάς, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Π. Φιλίππου, οι Γραμματείς Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικών φορέων της ΝΔ κ. Τ. Γαϊτάνης και κ. Ζ. Ράπτη αντίστοιχα, ως και πλήθος ενεργών και διατελεσάντων Δημάρχων και προσωπικοτήτων.
Στο τέλος της βράβευσης, ο κ. Π. Καμάρας ευχαρίστησε όλους όσους εργάσθηκαν για την επιτυχία της εκδήλωσης και ιδιαίτερα την κα Άννα Παπαϊακώβου, δικηγόρο, που παρουσίασε τις βραβεύσεις, καθώς
και τις κυρίες Κάλυ Αναγνωστοπούλου, Βικτωρία Καλονάρου, Μαρία Φρατζέσκου και Ελίνα Μακρυνόρη για όλη τη διοργάνωση.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ηλεκτρονικά την εκδήλωση:

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Χαιρετισμός Επιτίμου Δημάρχου Παπάγου-Χολαργού
 Βασιλείου  Ξύδη
κατά την τελετή απονομής των “Βραβείων Αυτοδιοίκησης”
της Ένωσης Δημάρχων Αττικής (ΕΔΑ)  και της
Περιφερειακής Ένωσης Δημάρχων Αττικής (ΠΕΔΑ)

Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017


Κυρίες και Κύριοι,
         Είμαι  ιδιαίτερα  συγκινημένος  που η Ένωση Δημάρχων Αττικής και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής μου απένειμαν σήμερα το Βραβείο Αυτοδιοίκησης.  Ως εκ τούτου, αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω θερμά  τα Διοικητικά  Συμβούλια των δύο αυτών Ενώσεων  και ιδιαίτερα τους  Προέδρους  τους και αγαπητούς μου φίλους  Παύλο Καμάρα και Νίκο Σαράντη γι αυτή τη μεγάλη τιμή που σήμερα μου προσάπτουν. Και να εκφράσω επίσης τις ευχαριστίες μου στον καταξιωμένο Δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου, στον αγαπητό φίλο και συνάδελφό μου στο Πολεμικό μας Ναυτικό Διονύση Χατζηδάκη ο οποίος, κατόπιν επιθυμίας του, ήταν αυτός που μου  επέδωσε το Βραβείο, σε ένδειξη της αγάπης του και της εκτίμησής του στο πρόσωπό μου. Μιας αγάπης και εκτίμησης που είναι αμοιβαία, αναπτύχθηκε τα χρόνια που και οι δυο μας υπηρετούσαμε στο Ναυτικό μας, κορυφώθηκε την περίοδο 1977-1978 που συνυπηρετούσαμε στο Α/Τ ΙΕΡΑΞ (αυτός ως Ύπαρχος και εγώ ως Κυβερνήτης του πλοίου), ανανεώθηκε τα χρόνια που και οι δύο μας διακονούσαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους δημότες μας και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Πριν εκφράσω οποιαδήποτε άλλη σκέψη, θα ήθελα να επισημάνω ότι θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το να σε τιμούν για το έργο σου και την προσφορά σου  στο κοινωνικό  σύνολο, ειδικά μάλιστα σε μια εποχή που η πολιτική και οι πολιτικοί έχουν απαξιωθεί.
Θεωρώ, όμως, και ιδιαίτερα συγκινητικό να σε τιμούν γι αυτή την προσφορά σου, και να σε τιμούν μάλιστα όταν έχεις αποχωρήσει από το αξίωμα που ασκούσες  πριν.  Αυτή, όμως, η συγκίνηση κορυφώνεται όταν δέχεσαι αυτή την τιμή από πρώην συναδέλφους οι οποίοι, στα 20 χρόνια της δημαρχίας σου, συνεχώς σε παρακολουθούν και αξιολογούν το έργο σου.
          Αγαπητοί συνάδελφοι,
          Όταν διοικείς ένα δήμο, έχεις μόνο μία ουσιαστική ανταμοιβή, αυτή που τόσο ωραία και παραστατικά αναφέρει ο μεγάλος Αλεξανδρινός ποιητής Καβάφης: “τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών, τα δύσκολα και τ’ ανεκτίμητα Εύγε” Αυτό το «εύγε» που τόσο δύσκολα το λέει ο πολίτης σήμερα και που αντιστοιχεί σε αμέτρητες ώρες δουλειάς και αγωνίας για να λύσεις προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και  να δώσεις πνοή αλλαγής στην πόλη σου.
Όπως είναι παραδεκτό, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι όχι μόνο εξ ορισμού αλλά και στην ουσία ο πλησιέστερος στον πολίτη διοικητικός θεσμός. Εμείς που προσφέραμε τις υπηρεσίες μας σε αυτή καθώς και αυτοί που συνεχίζουν να τις προσφέρουν, γνωρίζουμε καλά ότι οι πολίτες σε εμάς προσφεύγουν, όχι μόνο για  να παραπονεθούν αλλά και για να μοιραστούν τις σκέψεις τους, τις ανησυχίες τους και τα προβλήματά τους. Γι αυτό το λόγο, συντάσσομαι και εγώ δυναμικά με αυτούς που θεωρούν μέγα λάθος η κεντρική εξουσία να υποβαθμίζει την Τοπική Αυτοδιοίκηση και να μην τη στηρίζει στο μέγιστο βαθμό ή να απαξιώνει τις εισηγήσεις της, είτε αυτές αφορούν σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης είτε σε θέματα εξυπηρέτησης του πολίτη.
Φίλες και φίλοι,
Πολλοί λένε ότι ο αποχωρισμός από την εξουσία, την οποία ο μεγάλος Αριστοτέλης κατάταξε ως το «ήδιστο», τη μεγίστη δηλαδή των ηδονών, είναι εξαιρετικά δύσκολος. Για μένα, όμως, αυτός ο αποχωρισμός ήταν η φυσική κατάληξη μιας πορείας που διήρκεσε 28 χρόνια και ήταν συνέχεια μιας άλλης πορείας 30 ετών στο ένδοξο Πολεμικό μας Ναυτικό.
Δεν ήταν, επομένως, μία δύσκολή απόφαση  αυτή που έλαβα το 2014 να αποσυρθώ από τα κοινά. Σε αυτό συνέβαλε, ασφαλώς, το γεγονός ότι ουδέποτε διακατεχόμουν από εξουσιομανία και ουδέποτε ένοιωσα οποιαδήποτε εξάρτηση και δέσμευση.
Ήθελα λοιπόν να φύγω με πλήρη υγεία και έντονη κοινωνική παρουσία και δράση. Πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω ότι πρέπει να φεύγεις έγκαιρα, προτιμώντας να αναρωτιώνται  οι άλλοι γιατί λείπεις παρά γιατί επιμένεις να είσαι παρών.
Έχοντας λοιπόν αποχωρήσει από τα δημόσια πράγματα, μπορώ πλέον να κάνω την αυτοκριτική μου. Στα 28 χρόνια που διακόνησα την Τοπική Αυτοδιοίκηση, εκ των οποίων τα 20 από το αξίωμα του Δημάρχου, πιστεύω ότι έπραξα το καθήκον μου με εντιμότητα και γνώμονα το συμφέρον της πόλης μου και των συνδημοτών μου. Το αν το έργο μου έχει θετικό ή αρνητικό πρόσημο, αυτό θα κριθεί από τους συνδημότες μου. Αν είναι θετικό, αυτό θα είναι μία μεγάλη ικανοποίηση για μένα και για τους συνεργάτες μου, με τους οποίους πορεύθηκα επί μία 20ετία. Μία 20ετία κατά την οποία απολαύσαμε μαζί αρκετές ευχάριστες στιγμές δημιουργίας αλλά και αντιμετωπίσαμε μαζί πολλές δυσάρεστες και δύσκολες καταστάσεις. 
 Αποσύρθηκα λοιπόν το 2014, με το αίσθημα ότι υπηρέτησα τους συνδημότες μου στο ακέραιο, με ήσυχη τη συνείδησή μου ότι εκπλήρωσα την αποστολή μου και με την έκφραση της βαθειάς ευγνωμοσύνης μου στους συμπολίτες μου που με στήριξαν στη μακρά πορεία μου στα κοινά του Παπάγου και του Χολαργού. Ιδιαίτερη όμως, μνεία θέλω αυτή τη στιγμή να κάνω για δύο συμπολίτες μου οι οποίοι, κατά τη διάρκεια της δημαρχίας μου, ενίσχυσαν οικονομικά το Δήμο μας και το έργο μου. Πρόκειται για τον ευπατρίδη κ. Ιάκωβο Τσούνη,  ο οποίος με τιμά σήμερα με την παρουσία του και τον αρχιτ-μηχ. κ Χαράλαμπο Στάικο, τους οποίους ευχαριστώ δημόσια, για άλλη μία φορά.
Τέλος, θερμές δημόσια ευχαριστίες, ως είδος μνημοσύνου, οφείλω και στις αείμνηστες Μαριάνθη Χατζάκη,  Πανωραία Γκανασούλη,  Αγνή Σκυριανού καθώς και στο ζεύγος Σταύρου και Ειρήνης Κακογιάννη οι οποίοι, κατά τη διάρκεια της δημαρχίας μου, κατέλειπαν με τις διαθήκες τους την περιουσία τους στο Δήμο μας, για τη δημιουργία ευαγών δημοτικών ιδρυμάτων.
Ο  Περικλής ο Χορλαγεύς, αγαπητές μου φίλες και φίλοι, έλεγε στον περίφημο Επιτάφιό του : «άθλα γαρ οίς κείται αρετής μέγιστα, τοις δε και άνδρες άριστοι πολιτεύουσιν», δηλαδή «διότι όπου μέγιστα ορίζονται βραβεία αρετής, εκεί και άριστοι πολίται ασκούν την πόλιν». Γι αυτό το λόγο, το Βραβείο Αυτοδιοίκησης που μου απονέμεται από την Ένωση Δημάρχων Αττικής και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής είναι σημαντικό για εμένα και θέλω γι αυτό το λόγο και για άλλη μία φορά να ευχαριστήσω ειλικρινά τις δύο αυτές Ενώσεις  για αυτή την τιμή που μου προσάπτουν σήμερα, όπως επίσης θέλω να ευχαριστήσω και όλους εσάς για την εδώ παρουσία σας και την προσοχή με την οποία με ακούσατε και να ευχηθώ σε όλους εσάς Καλές γιορτές και ευτυχισμένο το νέο έτος.
                                 _______________________

Η  εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης και, από πλευράς επισήμων,  παρέστησαν:
-          ο Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής  Γιάννης  Μπαλάφας,
-          οι Βουλευτές  Μάκης Βορίδης, Χαρ Αθανασίου, Κωνστ. Κατσίκης,
-          ο ευπατρίδης κ. Ιάκωβος Τσούνης
-          ο πρώην Βουλευτής  Μανώλης Όθωνας
-          ο Αντιπεριφερειάρχης Αττικής Πέτρος Φιλίππου

-          Το Βραβείο Αυτοδιοίκησης επέδωσαν στον Β. Ξύδη, εκα μέρους της ΕΔΑ και της ΠΕΔΑ, ο Βουλευτής-τ. Υπουργός Μάκης Βορίδης, ο Δήμαρχος Π. Φαλήρου Διον. Χατζηδάκης και πρώην Δήμαρχοι Δημ. Μαναός (Ψυχικού-Φιλοθέης) και Γ. Κουράσης (Χαλανδρίου).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου