Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΞΥΔΗ: "ΤΟ ΤΕΡΜΑ ΜΙΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ"



Χολαργός  26 Ιουνίου 2013
Το τέρμα μιας πορείας

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Φίλοι συνεργάτες,

Εκτιμώ ότι η παρούσα συνεδρίαση, κατά την οποία θα έχω την τιμή να παρουσιάσω τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής του έτους 2012, θα είναι η τελευταία παρουσίαση πεπραγμένων για την παρούσα Δημοτική Αρχή αφού, μετά από ένα χρόνο που θα πρέπει να εκθέσω και πάλι στο Δημοτικό Συμβούλιο τα πεπραγμένα του τρέχοντος έτους, θα έχουν προηγηθεί οι δημοτικές εκλογές του 2014. Θα έχει, επομένως, εκλεγεί η νέα Δημοτική Αρχή και, όπως είναι φυσικό, όλοι θα προσβλέπουν στο μέλλον του Δήμου μας και δεν θα ενδιαφέρονται για το παρελθόν και την απερχομένη Δημοτική Αρχή.

Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η ιδιαίτερη για μένα στιγμή είναι η πλέον κατάλληλη για να ανακοινώσω ότι, με τη συμπλήρωση της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, προτίθεμαι να αποσυρθώ από την ενεργό συμμετοχή μου στα δημοτικά δρώμενα της πόλης μας, πιστεύοντας ότι σε ένα χρόνο και με τη βοήθεια του θεού θα έχω ολοκληρώσει την προσφορά μου και τη θητεία μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο Δήμο μας ειδικότερα. Μια θητεία που θα έχει διαρκέσει 28 συνεχή χρόνια, εκ των οποίων τα 16 ως Δήμαρχος Παπάγου και τα τελευταία 4 έτη ως Δήμαρχος Παπάγου – Χολαργού.

Στην επιλογή αυτής της στιγμής για να ανακοινώσω αυτή την απόφασή μου συνετέλεσε και η πεποίθησή μου ότι οι συνεργάτες μου που έχουν την ευγενή και θεμιτή φιλοδοξία να διεκδικήσουν στις επόμενες δημοτικές εκλογές το αξίωμα του Δημάρχου θα πρέπει να γνωρίζουν έγκαιρα και με αξιόπιστο τρόπο τις αποφάσεις μου, ώστε να κινηθούν πιο ελεύθερα και να προετοιμαστούν καλύτερα για τον ευγενή αγώνα στον οποίο θα αποδυθούν.

Αγαπητοί φίλοι,

Πολλοί λένε ότι ο αποχωρισμός από την εξουσία, την οποία ο μέγας Αριστοτέλης κατέταξε ως το «ήδιστο», τη μεγίστη δηλαδή των ηδονών, είναι εξαιρετικά δύσκολος. Για μένα όμως, και θέλω να σας διαβεβαιώσω γι’ αυτό, είναι η φυσική κατάληξη μιας πορείας που διήρκεσε 28 χρόνια και ήταν η συνέχεια μιας άλλης πορείας 30 ετών στο ένδοξο Πολεμικό μας Ναυτικό.

Δεν ήταν, επομένως, μία δύσκολη απόφαση. Σ’ αυτό συνέβαλε, ασφαλώς, το γεγονός ότι ουδέποτε διακατεχόμουν από εξουσιομανία και ουδέποτε ένοιωσα οποιαδήποτε μορφή εξάρτησης και δέσμευσης, μιας και δεν υπήρξα δημιούργημα «κομματικού σωλήνα» ή παρασκηνίου.

Θέλω λοιπόν να αποχωρήσω με πλήρη υγεία και έντονη αυτοδιοικητική και κοινωνική παρουσία και δράση. Άλλωστε, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η πολιτική, όπως λένε, είναι μία πανάκριβη ερωμένη. Γκρεμίζει και σαρώνει τα πάντα στο διάβα των φιλοδοξιών της. Κατά συνέπεια, πρέπει να φεύγεις έγκαιρα, προτιμώντας να αναρωτιούνται οι πολίτες γιατί λείπεις παρά γιατί επιμένεις να είσαι παρών.

Κάνοντας νοερά αυτές τις μέρες έναν απολογισμό της μακράς θητείας μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και της προσφοράς μου στο Δήμο μας, απέφυγα να βάλω θετικό ή αρνητικό πρόσημο στο έργο που, μαζί με τους άξιους συνεργάτες μου, προσφέραμε στην κοινωνία μας. Άφησα αυτό το πρόσημο να το βάλουν οι συνδημότες μου. Αν το πρόσημο θα είναι θετικό, θα είναι για μένα μία μεγάλη ικανοποίηση. Μεγάλη ικανοποίηση για μια 20ετή δημαρχιακή θητεία που είχε αρκετές ευχάριστες στιγμές, πάρα πολλές όμως δυσάρεστες και δύσκολες περιόδους, γεμάτες στενοχώριες, απογοητεύσεις και προβλήματα τις οποίες, οι συνεργάτες μου και εγώ ξεπεράσαμε, έχοντας πίστη σ’ αυτό που κάναμε και δείχνοντας εμμονή στην αποστολή μας. Ιδιαίτερες όμως δυσκολίες είχαμε όταν έπρεπε να αντιμετωπίσουμε τις άδικες επιθέσεις και τις κακίες που μερικοί εκδήλωσαν εναντίον μας. Ευτυχώς όμως και αυτές πάντα τις ξεπερνάγαμε, έχοντας στη σκέψη μας αυτό που ο Νίτσε είχε πει:

Όσο πιο ψηλά πετάς
τόσο πιο μικρός φαίνεσαι
από αυτούς που δεν μπορούν να πετάνε.

Φίλες και φίλοι,

Θεωρώ περιττό να σας διαβεβαιώσω, και μέσω υμών να διαβεβαιώσω όλους τους συνδημότες μου, ότι θα συνεχίσω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στο Δήμο μας με την ίδια συνέπεια, εργατικότητα και ανιδιοτέλεια, μέχρι το τέλος της παρούσας δημοτικής περιόδου. Και πιστεύω ότι ο Δήμος μας θα έχει την καλή τύχη να έχει στο μέλλον άξιες δημοτικές αρχές οι οποίες θα συνεχίσουν το έργο που πρόσφεραν άξιοι Δήμαρχοι που υπηρέτησαν με συνέπεια επί αρκετές δεκαετίες τόσο το Χολαργό όσο και τον Παπάγο. Άξιοι Δήμαρχοι οι οποίοι, όπως όλοι οι ενάρετοι άνδρες, όταν άφησαν την εξουσία δεν έφυγαν πλουσιότεροι αλλά ενδοξότεροι.

Σ’ αυτές λοιπόν τις Δημοτικές Αρχές και τους Δημάρχους που θα μας διαδεχθούν, θέλω να υπενθυμίσω αυτό που ο Ελευθέριος Βενιζέλος είχε πει το 1919, ως μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας: η πολιτική δεν διαχωρίζεται από την ηθική και το καλύτερο μέσον επιτυχίας είναι ο σεβασμός των αρχών της ηθικής.

Κλείνοντας, αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω από καρδιάς και τώρα (αλλά και πάντα) αυτούς που πίστεψαν σε μένα, με εμπιστεύτηκαν και με στήριξαν. Ο κόσμος του Παπάγου και του Χολαργού ήταν για μένα μία μεγάλη αγκαλιά και σ’ αυτόν τον κόσμο, που ήταν η ψυχή και η δύναμή μου, οφείλω πολλά.

Σας ευχαριστώ όλους.




Βασίλειος Ξύδης
Δήμαρχος Παπάγου – Χολαργού
Υποναύαρχος Π.Ν. εα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου